۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۰
کد خبر: ۶۳۲۸۶۷
آیت الله خاتمی:

دشمن می خواهد چراغ مقاومت را خاموش کند | نظام ساقط شدنی نیست

دشمن می خواهد چراغ مقاومت را خاموش کند | نظام ساقط شدنی نیست
عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان با بیان اینکه دشمن می خواهد چراغ مقاومت را در منطقه خاموش کند، گفت: دشمن قصد دارد جبهه مقاومت را از بین برده و محوریت منطقه را در دست بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری سه شنبه شب در همایش «میثاق با ولایت و تجلیل از بسیجیان مدافع امنیت پایدار» که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) گفت: ایشان نسخه دوم حضرت زهرا(س) بودند و در جریان کربلا نقش بسیار محوری داشتند.

وی با بیان اینکه نهضت کربلا بدون حضرت زینب(س) ناقص می ماند، ادامه داد: امام حسین(ع) برای رساندن پیام کربلا از سه ابزار استفاده کرد؛ ابزار نخست، نامه هایی بود که ایشان برای سران کوفه و بصره نوشتند و ارسال کردند.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: دومین ابزار ایشان برای رساندن پیام کربلا، پیام رسانان بزرگی همچون امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بودند؛ همچنین سومین ابزار امام حسین(ع) برای رساندن پیام کربلا و ماندگار کردن آن نهضت بزرگ، «سر بریده» بود که در جاهای مختلف به سخن در آمد و دشمن را رسوا ساخت.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مدافعان امنیت و مرزبانان تنها از یک جغرافیا دفاع و حمایت نکرده اند، بلکه از ام القرای جهان اسلام پاسداری به عمل آورده اند، عنوان کرد: بر اساس روایتی از پیامبر اکرم(ص) «نماز مرزبان ثواب پانصد نماز دیگران را دارد»؛ همچنین ایشان در روایتی دیگر می فرمایند «دو چشم است که در روز قیامت آتش جهنم را نمی بینند، یکی چشمی است که از خشیت خداوند در نیمه شب بگرید و دیگری چشمی که بیدار بماند و در راه خداوند نگهبانی دهد».

وی جایگاه مرزبانی در حکومت اسلامی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: خدمت مرزبانان یک خدمت عادی و مرزبانی معمولی نیست، بلکه به منزله یک مرزبانی ویژه از خانه امام زمان(عج) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه امروز دشمن قصد دارد جبهه مقاومت را از بین برده و محوریت منطقه را در دست بگیرد و از نفوذ منطقه ای ایران بکاهد، ابراز داشت: امروز دشمن در عرصه های خارجی وارد جنگ با اسلام شده است و مبارزه با ایران نیز ریشه در دشمنی دشمنان با اسلام دارد؛ امروز سفارت آمریکا در عراق مورد حمله قرار گرفته و ترامپ نیز همانند همیشه به دست و پا زدن افتاده است و انگشت اتهام خود را به سوی ایران دراز کرده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه امروز دشمن می خواهد چراغ مقاومت را خاموش کند و با تأکید بر اینکه چراغ مقاومت در منطقه خاموش شدنی نیست، اظهار کرد: آمریکایی ها وارد خاک عراق شده و حزب اللهی ترین نیروهای عراق را ترور کردند و مردم نیز واکنش نشان داده اند؛ امروز قصه عراق را جدای از ایران نبینیم، زیرا آمریکا به دنبال تسخیر عراق است تا با علم کردن یک صدام دیگر به ایران فشار تحمیل کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در عرصه های داخلی به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی است، یادآور شد: بر اساس آموزه های الهی و روایی می توانم به صراحت بگویم نظام اسلامی قابل براندازی نیست، چرا که دست عنایات الهی همواره بر سر ملت ایران بوده و نقشه های دشمن را خنثی می سازد؛ شکی نداریم که نظام جمهوری اسلامی ساقط شدنی نیست.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه اغتشاشات آبان ماه یک توطئه بسیار خطرناک بود، مطرح کرد: دشمن برای این اغتشاشات حدود 3 سال کار کرده بود و قصد داشت این اغتشاشات را در زمان انتخابات اجرا کند، اما به بهانه گرانی بنزین کار خود را جلو انداخت، ولی ملت ایران با عنایات الهی توانست در ظرف 48 ساعت همه توطئه های دشمن را سرکوب کند.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه دومین رکن پایداری نظام جمهوری اسلامی رهبری و مقام ولایت هستند، تأکید کرد: امروز امام خامنه ای ذخیره خداوند برای انقلاب اسلامی است؛ ایشان فردی مجتهد، جانباز، سیلی خورده قبل از انقلاب، رزمنده دوره های بحرانی جنگ، شجاع، شب زنده دار و قهرمان هستند؛ هر ملت و قومی که در آن رهبری دینی وجود نداشته باشد با ظلم و جور همراه خواهد شد.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه وجود رهبر معظم انقلاب برای ملت ایران یک نعمت بزرگ الهی است، خاطرنشان کرد: بوش پسر در خاطرات خود می نویسد چندین بار تا مرز حمله به ایران جلو رفتیم، اما هر بار این سید(امام خامنه ای) نگذاشت و نقشه هایمان را بر هم زد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سومین رکن پایداری نظام جمهوری اسلامی مردم هستند، عنوان کرد: گرانی ها بهانه است تا مردم را از صحنه بیرون کرده و آنها را از مبارزه خسته کنند، اما باید گفت ملت ایران هیچگاه خسته نمی شوند، اما دشمن را خسته خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه پمپاژ نا امیدی از سوی هر کسی باشد بازی در زمین دشمن بوده و با بیان اینکه آمریکا بر مسأله گسترش فساد در جامعه تمرکز کرده است، بیان کرد: تضعیف مبانی اعتقادی، تضعیف ارزش ها، بدحجابی ها، شل حجابی ها و بی حجابی ها، پمپاژ نا امیدی در جامعه، شکستن ابهت رهبری نظام به عنوان ستون خیمه انقلاب اسلامی، گسترش فساد در جامعه و نفوذ در مراکز حساس و تصمیم گیر و تصمیم ساز از جمله راهبردهای دشمن برای براندازی نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله خاتمی با انتقاد از سخن کسانی که می گویند «ما در انتخابات شرکت نمی کنیم»، ابراز داشت: هر کسی غیرت وطنی داشته و وطن اسلامی خود را دوست دارد باید در انتخابات شرکت کرده و افراد اصلح را انتخاب کند؛ ولایت مداری، مدیریت، استکبارستیزی از جمله شاخصه های نمایندگان تراز انقلاب اسلامی است./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
حسین ثالث موید
ارسال نظرات